reklama

Chlebík náš každodenný – facebook.

Zapínam svoj počítač, chytám wifi, kliknem na internetový prehliadač, napíšem doň Facebook.com, zadávam heslo, som online ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Viete si predstaviť taký deň, aby ste niečo nepotreboval zistiť, alebo nechať niekomu odkaz? Ako to ide čo najrýchlejšie? Predsa prostredníctvom internetu. Net sa stal fenoménom v priebehu posledných pár rokov, a dokonca nahradil aj používanie mobilných telefónov. A prečo? Je to omnoho rýchlejší, jednoduchší, ale najmä lacnejší.

Dnes by sa už bez internetovej siete takmer nikto nezaobišiel. Nie je ani finančne náročný a stáva sa súčasťou domácností. Veď teraz stačí, ak si vezmete svoj notebook do mesta, sadnete si na lavičku a prostredníctvom wifi sa okamžite pripojíte. Dnes vedia už aj deti robiť s pc oveľa lepšie ako niektorí dospeláci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pamätám si, že pred približne šiestimi rokmi nám spustili počítačovú miestnosť na ZŠ a bol sviatok ak sme mohli ísť na internet. Vtedy sme frčali na pokeci. Keď sme mali net aj doma, frčali sme sa ICQ alebo SKYPE. To boli prebdené noci ... A teraz? Veď každý frčí na Facebooku...

Ako vyzeralo moje prvé rande s FB? Najskôr som v škole vravela, že je to ďalšia somarina, na to, aby sme tam len zabíjali čas. Keď v rádiu hovorili, že už aj pápež má účet na Facebooku, tak som sa tak naštvala a poprosila priateľa, nakoľko ja som do takýchto vecí nesmierne „zručná“, aby ma na FB zaregistroval. Samozrejme netrvalo dlho a upravila som si profil, pridala fotku, nejaké tie albumy, našla kopu kamošov, robím si testy... Som nalepená na Facebooku a zase zabíjam čas. J

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hoďte si do wikipédie haslo Facebook. Čo tam nájdete? „Facebook je rozsiahly webový systém, ktorý slúži hlavne na tvorbu sociálnych sietí, komunikáciu medzi používateľmi, zdieľanie multimediálnych dát, udržiavanie vzťahov a na zábavu.“ Keď sa začalo používanie internetu šíriť neuveriteľnou rýchlosťou, ľudia túžili po tom, spojiť sa so svojimi priateľmi čo najefektívnejšie. Múdra hlavička, bývalý študent Harvardu, Mark Zuckerberg prišiel na to, ako reálnu komunikáciu preniesť do virtuálneho sveta. „Pôvodne bol systém obmedzený iba pre študentov Harvardu. Počas dvoch mesiacov bol rozšírený rýchlym tempom na niektoré ďalšie univerzity. Nakoniec bol prístup otvorený pre všetkých používateľov s univerzitnou e-mailovou adresou“. Potom sa začal boj! Od roku 2004 sa na facebook môže prihlásiť ktokoľvek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo je FB taký populárny? Možno preto, že na začiatku bol určený študentom, aby sa lepšie spoznávali. A poznali sa naozaj, nikto sa nemusel skrývať za nicky, vymýšľať si o sebe neuveriteľné profily a hrať sa na niekoho iného. Už asi nikoho nebaví Sexica1423532, Somtennajpreteba46264635U746. Teraz si píšete so svojimi blízkymi, ktorých skutočne poznáte, sú tam reálne fotografie, reálne profily, reálni ľudia.

Je to pecka, veď zatienil všetky komunikačné portály. Chatujeme, píšeme si nové statusy, delíme sa o svoje zážitky, vyvesíme nové fotky z rôznych akcií, komentujeme takmer všetko J, robíme si fakt zaujímavé testy, odporúčame si priateľov, spoznávame ľudí z iných krajín... Toto je lepšie ako bulvár alebo denná tlač. Nikdy nezabudnem na to, ako moja mamka číta všetko, čo robia ostatní, a potom sa chváli, že ona to už dávno vie a zabije to poznámkou: „Na Facebooku je všetko“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Facebook je pre mňa miestom na relax. Aspoň viem, čo majú nové ľudia, s ktorými som sa už roky nevidela a pomaly ani neviem ako vyzerajú. Môžem kecať, pozerať, komentovať a veľakrát sa aj z chuti zasmejem. Martin dnes ide na disko, Wewe má konečne kúpené šaty na stužkovú, Katke nejdú maily, Janka hľadá Filipa, Jakub zverejnil fotky z túry v Tatrách, Marta zase zisťuje, kto ju ľúbi, moja segra zbiera mrkvu na svojej farme, Lucka má novú rybičku, Peťo nás pozýva na koncert, Majko opäť rozoberá futbal, Lenka potrebuje ťaháky na chémiu... No a z nudy si robím testy, ktoré mi stále niekto posiela (pozdravujem Martu), mám ich asi 345. Podľa výsledkov som už mala byť 2x vydatá, mať porsche, umriem o 30 dní, moje znamenie je akože lev, zistila som 3 veci, ktoré ma vzrušujú a či som pravá baba (vyšlo mi, že nie)... Test inteligencie som radšej preskočila. 

Chápem, že internet je neuveriteľná vymoženosť dnešnej doby. Ale chceme skysnúť za počítačom, keď sa dá ísť aj von? Nie je lepšie stretnutie s kamošmi a normálny rozhovor? Na druhej strane je FB vynikajúcou možnosťou, ako „hodiť reč“ s rodinou alebo deckami, s ktorými nemáme možnosť stretávať sa pravidelne. Ale nič netreba preháňať!  

Zdroj: http://sk.wikipedia.org/wiki/Facebook, 17. 10. 09

Natália Labudová

Natália Labudová

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jedno obyčajné 19 - ročné dievča, ktoré nedokáže žiť bez svojich kamarátov, rodiny a musím povedať, že ani bez školy (jasné, že nemyslím učenie). Milujem akciu, resp. naše akčné piatky, moje ženy, mojho ... Bez nich by bol život smutný a stereotypný. Teda aspoň pre mňa. Určite si neviem predstaviť ani jeden deň bez mojich obľúbených tvári a ich trefných poznámok na všetko živé okolo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu