reklama

Mám "kerku"

Tetovanie je považované za určitý druh kresby. Čiastočky atramentu alebo inej farbiacej látky sú vnášané tetovacou ihlou pod pokožku človeka. Tetovanie ináč tattoo (slangovo kerka) sa do určitej miery môže považovať za skrášľovanie tela. Tattoo sa odvodzuje od tahitského slova „tatu“ alebo „tatau“, ktoré v preklade znamená vyznačiť alebo vraziť. V určitých krajinách je súčasťou kultúr. Tetovanie je dnes už bežnou súčasťou tzv. image populárnych ľudí, či už športovcov, umelcov, hercov alebo akýchkoľvek ľudí. Preto som sa rozhodla vypátrať čo – to aj ja, ako je to s „kerkami“ na mojej škole. Mne osobne sa takéto ozdoby tela veľmi páčia a keby som mala viac odvahy, vyskúšam to.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Na začiatku som sa pustila do pátrania a môžete si "kuknuť" aj názory odborníkov: 

1. Kozmetický salón

Tetovanie nám pri práci vôbec neprekáža. Väčšinou je tetovaná iná časť tela, než s ktorou prichádzame do styku. 

2. Tattoo Ta3 (Tattoo & Piercing Slovakia) www.tattoota3.sk 

Ťažko rozprávať o technikách. Jedná sa o vypĺňané obrázky, tieňované obrázky, portréty – to už je tá najväčšia špecializácia. Tetovanie robím amatérsky od 91. roku, profesionálne od 99. roku. Do štúdia chodí v priemere viac dievčat ako chlapcov, s tým, že dievčatá si dávajú menšie vzory ako chlapci. Keď príde chlapec, tak väčšinou niečo poriadne. Najmladší zákazník mal 12 rokov, s tým že sem prišiel s otcom. Mladý chcel tetovanie už od 10. rokov. Otec poslal mladého nech to teda vyskúša a na deň po ňom vkročil do štúdia jeho otec a dal sa tetovať aj on. Najstaršia zákazníčka bola pani, mala 72 rokov, bola zo Švajčiarska. Taká „trubka“ trošku. Čo sa jedná o najstaršieho pána, ten mal 70 rokov a prišiel si do štúdia v Banskej Bystrici dať vytetovať čiarku. Keď som ho zbadal, tak som si myslel, že si zmýlil budovu a povedal som mu, že tu netepujú koberce, že tu je tetovacie štúdio, nie tepovacie. On mi na to odpovedal, že sa chce dať tetovať. A že chce čiaročku. Tak som mu ju teda vytetoval. Povedal si aj koľko tam má byť vzdialenosť od palcov. Keď som sa ho na konci spýtal, že načo mu to bude, tak ma zaskočil odpoveďou, povedal totiž, že je vášnivý rybár, a aby nemusel so sebou vždy vláčiť meter, tak takto len rybu priloží. Čo sa týka symbolov, tak je to individuálne. Niekomu sa páčia ornamenty, inému zas obrázky vykingov alebo indiánov. Je to každého svojský názor. Dievčatá si ale dávajú skôr kvietky, ornamentíky, a to na ľadviny, na ruku, nohu alebo lopatky. Chlapci rozmýšľajú skôr o väčších, že si dajú potetovať celý rukáv, poprípade prsia, chrbát, nohu. Sterilné prostredie tu musí byť, aby to spĺňalo normy dané hygienikmi. Ihly sa používajú jednorázové ... proste všetko sa používa jednorázové, aby sa nešírili žiadne nákazy. A práve preto sa nebojím, že sa mi tu niekto nakazí. Horší prípad je však, keď si niekto čerstvé tetovanie poškrabe, alebo s ním hneď vyjde na slnko a z toho tetovania má opuch. Takisto, keď sa ide kúpať a chlór v tej vode mu to tetovanie kúštik naruší. Samozrejme sa to všetko dá ošetriť, ale je to zbytočne nepríjemne. Reklamáciu ako takú sme ešte nemali, stane sa, že si to svojou nezodpovednosťou poškodí a my mu to potom opravíme. A záručná doba dva roky u nás neplatí, my tu máme doživotnú záručnú dobu.   3. Dermatovenerológ – MUDr. Gabriela Hudzíková   Pri tetováži sa najčastejšie aplikuje čínsky tuš, čierne sadze, červená farba sa dosahuje sulfidom ortuti, zelená chrómoxidom, žltá sulfidom kadmia, svetlomodrá kobaltom, zelená oxidmi železa. Keďže pri tetovaní ide o poškodenie celistvosti kože, môžu vznikať hnisavé infekcie kože, nehojace sa rany, rozsiahle vyvýšené jazvy (keloidy). Nebezpečný je prenos syfilisu, HIV, žltačky typu B a C, tuberkulózy, atď. Niekedy sa tetovaním vyvolá alergická reakcia kože na vpichnuté farbivo vo forme zápalu kože spojené so svrbením, vznikom vyrážky, mokvaním alebo ako svrbivá vyrážka na celom tele. Existujú aj reakcie vznikajúce po slnení sa s tetovaním s následnou alergiou. Často sa stáva, že človek žiada o odstránenie tetovania. Jeho odstránenie sa nedá realizovať bez vzniku jaziev, pretože farbivo je uložené hlboko pod kožou, a nie iba v pokožke človeka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A teraz pár interview s mojími spolužiakmi, veď len v mojej triede sú 4 tetovania. 

zadania

1.Prečo si sa rozhodol pre tetovanie?

2. Na ktorej časti tela máš tetovanie?

3. Čo znamená tvoj symbol? Prečo práve ten?

4. Koľko si mal rokov, keď si si dal tetovanie?

5. Čo na to povedali rodičia?

6. Ako dlho to trvalo? Bolelo? 7. Dal by si si ešte ďalšie tetovanie?  

Štefan

1. Ani neviem. Proste sa mi to páči.

2. Rozhodol som sa dať si tetovanie na členok, lebo som chcel najskôr začať s niečim malým.

3. Je to japonský znak - kanji a znamená to bambusová škrabka na chrbát. :)

4. Tetovanie bol darček na osemnástku, takže 18.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5. Rodičia sa s tým zmierili, aj keď to trvalo dlho ich presvedčiť.

6. Trvalo to asi 20 minút a nebolelo to skoro vôbec.

7. No samozrejme že dal. Práve uvažujem kde a čo. 

Martina

1. Už od malička sa mi to páčilo.

2. Lebo tam to najviac vynikne. J

3. Neviem či to niečo znamená. Je to nejaký ornamentálny obrázok. A práve tento ornament mi padol do oka.

4. Hmm ... myslím, že 15.

5. Tak rodičia o tom nevedeli. Až mesiac na to sa o tom dozvedeli od jednej známej. J

6. Približne dve hodiny a bolelo to len trošičku.

7. Už nie, veď jedno stačí. 

Mário

1. Neviem. Proste som si pomyslel, že by to mohlo pekne vyzerať, tak som si ho dal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2. Je to miesto, kde sa zvyčajne dáva tetovačka. Dal som si to tam aj preto, lebo neskôr si tam môžem dať dotetovať ďalší vzor (pokiaľ budem chcieť) J

3. Haha ... sám neviem čo to znamená. Je to len ornament.

4. Sladkých 18. J

5. Im sa to celkom páči.

6. Túto tetovačku mi robil 1,5 hodiny a nebolelo to.

7. Zrejme by som si dal ešte nejaké tetovanie.  

Mário

1. Pomyslel som si, že by to mohlo na mne vyniknúť.

2. Je to dosť nezvyčajné miesto na tetovanie, tak som to chcel vyskúšať.

3. Metaxa J ... ale nie nie ... to nie je žiadny symbol. Aj keď, dá sa to všelijako vysvetliť.

4. 18.

5. Aj na to povedali, že je to pekné. J

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. Zrejme jednu hodinu a toto oproti prvému tetovaniu bolelo.

7. Ešte by som si nejaké dal.

Natália Labudová

Natália Labudová

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jedno obyčajné 19 - ročné dievča, ktoré nedokáže žiť bez svojich kamarátov, rodiny a musím povedať, že ani bez školy (jasné, že nemyslím učenie). Milujem akciu, resp. naše akčné piatky, moje ženy, mojho ... Bez nich by bol život smutný a stereotypný. Teda aspoň pre mňa. Určite si neviem predstaviť ani jeden deň bez mojich obľúbených tvári a ich trefných poznámok na všetko živé okolo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu